لالاییهای فارسی، بخش عمدهای از ادبیات شفاهی سرزمین ماست که در کنار افسانهها و قصههای عامیانه (بهعنوان گونهای از ادبیات کودکان) در گذشته کاربرد بسیار داشته است.
بخوانیدMasonry Layout
چرا باید کودکان را با داستانها آشنا کنیم؟
داستانها نقشی مهم و حیاتی در رشد و پیشرفت کودکان دارند. کتابهایی که میخوانند و شخصیتهایی که از طریق ادبیات با آنها آشنا میشوند، میتوانند به دوستانشان تبدیل شوند.
بخوانیدداستان کوتاه چیست و چه مشخصه هایی دارد؟
داستان کوتاه گونهای از ادبیات داستانی است که نسبت به رمان یا داستان بلند حجم بسیار کمتری دارد و نویسنده در آن برشی از زندگی یا حوادث را مینویسد
بخوانیدآشنایی کوتاه با مفهوم قصه و داستان و نقش آن در ادبیات کودک و نوجوان
داستان، یک سلسله وقایع حقیقی یا غیرحقیقی است که بهطور زنده و آمیخته با جزئیات بیان شده باشد، بهنحویکه مخیّلۀ خواننده یا مستمع آن را آناً تجسم کند.
بخوانیدویژگیهای ادبیات کودک و نوجوان
کودکان خردسال به متنهایی آهنگین و کوتاه مانند لالاییها و ترانه، متلها و ترانههای آهنگین واکنش بیشتری نشان میدهند.
بخوانیدچند راهکار ساده برای تأثیرگذاری بیشتر بر کودکان و نوجوانان از طریق قصهگویی و داستانپردازی
نخستین سالهای کودکی با قصهگویی و شعرخوانی والدین برای بچهها همراه است.
بخوانیدتاریخچه شکلگیری ادبیات کودک و نوجوان ایران در عصر معاصر
پایهگذاری ادبیات نوین کودکان از آذربایجان و جبار عسکر زاده (باغچه بان) شروع شد. او در سال ۱۲۶۴ ه.ش به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۵ درگذشت.
بخوانیدنگاهی به سیر تحول ادبیات کودک و نوجوان در جهان
تعیین تاریخ دقیق ادبیات کودکان به معنای عام آن کار چندان سادهای نیست. ولی شاید بتوان گفت قرن هفدهم را میتوان آغاز تألیف کتاب کودک دانست.
بخوانیدمراحل شکلگیری تاریخ ادبیات کودک و نوجوان در جهان و ایران
فولکلور یا فرهنگعامه همچنان که سرآغاز پیدایی همهی هنرهاست، سرآغاز ادبیات و بهخصوص ادبیات کودکان نیز است.
بخوانیدادبیات کودک و نوجوان چیست و چه اهدافی را دنبال میکند؟
ادبیات کودک و نوجوان به نوشتهها و سرودههای ادبی ویژهی کودکان و نوجوانان میگویند.
بخوانید